• טל. 03-751-7806
  • rom-lemida@rom-lemida.co.il
תפריט

היפרדות מחלום מקצועי

צוות מכון רום

 

לעיתים בתהליכי ייעוץ קריירה והכוונה תעסוקתית אנו נתקלים בבחירות מקצועיות קודמות של אנשים, בחירות אשר הונעו מחלום או פנטזיה מקצועית אשר אינה מבוססת על המציאות בשטח, הבחירה פעמים רבות מבוססת על רומנטיזציה של המציאות. למשל אדם הבוחר בלימודי משפטים מתוך הנחה שגויה כי הדרמה המוצגת בסדרות טלוויזיה משפטיות מייצגת את המציאות בעוד שהיום יום המקצועי של רב עו"ד כולל 80% עבודה ליד שולחן במשרד והופעה בבתי משפט היא חלק קטן מעולם התוכן המקצועי בנוסף העבודה עצמה לרב נטולת הזוהר המוצג בטלוויזיה.

פעמים רבות בתהליך ייעוץ הקריירה והכוונה תעסוקתית הפסיכולוג מפנה את הנועץ למחקר עומק בנושא מקצועות, תחומי עבודה וענפים שונים במשק בהתאם לנטיות המקצועיות העולות באבחון.
מחקר זה הינו אחד הבסיסים לקבלת החלטה מושכלת ואיכותית בדבר עתידו המקצועי של הנועץ.

במקרים אלה אחד מתפקידיו של הפסיכולוג התעסוקתי בתהליך ייעוץ הקריירה וההכוון התעסוקתי הנו לסייע להיפרד מחלום מקצועי, תהליך ייעוץ קריירה מדויק יסייע למאובחן לקבל החלטה איכותית לגבי עתידו התעסוקתי, החלטה הנסמכת על מיפוי והבנה מעמיקה של הפרט את עוצמותיו, חולשותיו, בחינת שאיפות מקצועיות אל מול אפשרויות קיימות בשוק העבודה וניתוח הפירות של כל בחירה וכן המחירים של כל בחירה.

הצלחה בתהליך מאפשרת בחירה מתוך בשלות ומניסיוננו תסייע לפרט למצות מעצמו את המרב, כאשר אנו מבצעים בחירה מקצועית נכונה אנחנו מעצימים את איכות חיינו האישית ולא רק המקצועית.
אנחנו מכנים זאת לעתים "המקום הנכון"

מה קורה לאדם במקצוע הלא מתאים?

על אבחון תעסוקתי

על התמורות בעולם העבודה המודרני

מהן השאלות הנשאלות באבחון תעסוקתי

 

 

הרשמה לקבלת מאמרים ועדכונים