• טל. 03-751-7806
  • rom-lemida@rom-lemida.co.il
תפריט

אודות ד"ר ישראל וינקלר

שמי ישראל וינקלר, נשוי לאידית אב לשירה ומיכאל מתגורר בתל אביב.
אני בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה באונ' ת"א ובעל תואר Ph.D. מאוניברסיטת איווה בארה"ב במגמה שיקומית
במסגרת לימודי הדוקטורט בשנות ה 70 התוודעתי לתחום ליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז, בעיות פיזיות ורגשיות והשלכתן על עולם התעסוקה, תחום אשר אני עוסק בו עד היום.
ב 1980 לאחר סיום הלימודים בארה"ב עבדתי כשלוש שנים כמנהל בפועל של המרכז לשיקום מקצועי שליד ביה"ח לוינשטיין.
במהלך עבודתי זיהיתי כי הממסד משקם אנשים על סמך השכלה נתונה והבנתי כי לצורך פיתוח מסלול מקצועי נדרשת השלמת השכלה בנוסף הבנתי כי השכלתם של אנשים באותה תקופה נפגעה על רקע של ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז , המודעות לנושאים אלה באותן שנים הייתה נמוכה מאוד.

על רקע צורך זה אשר זיהיתי הוקם ב 1983 מכון רום אשר עוסק באבחון תעסוקתי ושיקומי וכן באבחון תפקודי למידה והפרעות קשב וריכוז, אחד המאפיינים הייחודיים במכון הוא השילוב והאינטגרציה בין האבחון התעסוקתי לאבחון תפקודי למידה.

בשנים הראשונות לפעילות המכון חלחלה לאט המודעות כי השלמת השכלה היא קריטית לצורך מימוש הפוטנציאל של אנשים ובמיוחד אלה אשר קידומם המקצועי נעצר על רקע פגיעה פיזית ו\או ליקויי למידה ו\או הפרעות קשב וריכוז.

בהדרגה החלו גם מוסדות שיקומיים כגון המוסד לביטוח לאומי ואגף השיקום במשרד הביטחון להבין כי חייבים להשקיע בהשלמת השכלה ועל רקע זה הקמתי ב 1989 את מכללת רום פרט שהוא בית הספר הראשון למבוגרים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז אשר יועד לחיילים משוחררים,נכי צה"ל ,מטופלים של המוסד לביטוח לאומי ועוד
ב 1992 הקמתי בית ספר תיכון לנערים ונערות הסובלים מבעיות קשב וריכוז, בית ספר אשר ממשיך לפעול גם כיום.
במהלך שנות ה 90 הייתי מעורב במאבק להעלאת המודעות לנושא לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז ומתן התאמות במבחנים בביה"ס, לבחינות הבגרות והבחינות הפסיכומטריות.

ניסיוני מראה כי למרות ההתפתחות הגדולה אשר התרחשה בנושא המודעות ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז עוד ארוכה הדרך להגיע למצב בו הבעייתיות תובן בצורה נכונה ושלא ייעשו טעויות כמו שנעשו בעבר.

"בטווח הארוך אנשים מגיעים רק למה שהם מכוונים, לכן כדאי תמיד לכוון גבוה"
הנרי דיוויד ת'ורו

הרשמה לקבלת מאמרים ועדכונים