דף הבית // אבחון פסיכודידקטי- אבחון ליקויי למידה ילדים ונוער
אבחון פסיכודידקטי- אבחון ליקויי למידה ילדים ונוער
מהם ליקויי למידה?
ליקויי למידה הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכירה ועוד.
מכון רום מבצע אבחון ליקויי למידה כבר למעלה משלושים שנה ובתהליך צברנו ניסיון רב ומשמעותי.
מתי צריך אבחון תפקודי למידה (אבחון פסיכודידקטי)?
האם הילד שונא את בית הספר?
האם יש תחושה שהילד חכם אבל ציוניו נמוכים ואינם משקפים את יכולתו?
האם הילד משקיע ולומד אבל הציון בבחינה אינו משקף זאת?
האם הילד מתקשה במיוחד באנגלית ובמתמטיקה?
האם הילד חסר שקט, מפגין חרדה או חולמניות?
האם יש בעיות משמעת בבית הספר, קושי בהכנת שיעורי בית לבד?
תופעות אלה אופייניות לילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז.
מה עושים?
הדרך הנכונה היא לעבור אבחון תפקודי למידה המכונה גם אבחון פסיכודידקטי אשר מטרתו לזהות קיומם של לקויות למידה ואו הפרעות קשב וריכוז.
בסיום האבחון מתקיימת שיחת סיכום בה מתוארים הקשיים ואו הליקויים וניתנות המלצות אשר בית הספר יכול ליישמן.
בין השאר מתן תוספת זמן, אי התייחסות לשגיאות כתיב ועוד.